Werken vult je bankrekening, reizen maakt je rijk - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Linda Bons - WaarBenJij.nu Werken vult je bankrekening, reizen maakt je rijk - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Linda Bons - WaarBenJij.nu

Werken vult je bankrekening, reizen maakt je rijk

Blijf op de hoogte en volg Linda

29 Januari 2017 | Suriname, Paramaribo

Er is alweer een week voorbij en tot nu toe hou ik het (boven verwachting) goed vol om jullie wekelijks op de hoogte houden.

Vorige week zondag hebben we, met wat traantjes, afscheid moeten nemen van Petra. En was er ook alweer een nieuw huisgenootje, Marcha. Heel snel en dubbel. Marcha gaat de komende weken met mij mee naar het project.

De sfeer wisselt enorm per dag op het project. De ene dag ga ik met een tevreden en gelukkig gevoel naar huis, de volgende dag kan ik naar huis fietsen en bedenken of een ander project niet beter voor mij is. Kinderen zijn leuk, zolang het maar in kleinere groepjes zijn. Je snapt al wel dat 48 kinderen dus een ware HELL voor mij is. Gelukkig begin ik in de ochtend en zijn er meestal rond de 10 kinderen thuis, dit kan ik nog net aan;) Tussen 12 en 1 is het spitsuur en kijk ik elke dag weer mijn ogen uit. Wat een geluid, wat een drukte en wat ongestructureerd..

Afgelopen dinsdag heb ik spelkaarten meegenomen. We maken 2 stapels en doen dan wie de hoogste kaart heeft is de winnaar. Dit is leuk maar ook heel leerzaam. De kinderen moeten nadenken wat eigenlijk hoger is en daar hebben ze nog best veel moeite mee. Maar elke dag weer is het "Goedemorgen zuster, heeft u de kaarten mee?". Daarnaast ben ik begonnen met het tekenen van de namen in blokletters. Deze anti-creabea probeert er dan enigszins iets leuks van te maken en zo hebben de kinderen echt iets voor hunzelf. Inmiddels heb ik er een stuk of 6 gemaakt dus nog ruim 40 te gaan..

Ik merk dat de zusters mij ook meer gaan waarderen. Afgelopen dinsdag kon ik de wasvrouw niet vinden in mijn standaard: "goedemorgen zuster, hoe gaat het met u" rondje. Toen kwam ze ineens naar mij toe en zei: "Goedemorgen Linda" en legde een hand op me schouder. Wauw ineens voelde ik me gewaardeerd en welkom. Daarnaast heb ik met een andere zuster ook zitten kaarten en ja hoor deze "bakra" heeft gewonnen :)

Naast het project doe ik ook veel leuke dingen. Zo zijn we afgelopen donderdag met z'n allen naar Havana Lounge geweest en vrijdag naar de waterkant. Zaterdag zijn we "lekker" uiteten geweest (het was zo erg, dat ik voor het eerst in mijn leven naar de leidinggevende heb gevraagd!) en hebben we een drankje gedaan in de Lounge. Jawel de "disco" aan de overkant. Ze waren geloof ik wel heel blij met ons, want kregen continue gratis drankjes. Niets te klagen dus.

Mijn absolute hoogtepunt van deze week:
Marcha en ik waren op de fiets opzoek naar een feest (Chinees Nieuwjaar). En vanuit het niets hoor ik Lindaaa Lindaaaa Lindaaaaa.. ik denk oké vreemd wie moet mij hier nou kennen. Ik kijk naar links en zie gewoon alle kindjes van het project in de speeltuin (in onze straat) spelen en schreeuwend om mij aandacht. Wat een ontzettend leuke verassing!Uiteraard is het geen Chinees nieuwjaar geworden, maar een middagje schommelen en wipwappen. Ook zijn er veel foto's gemaakt, maar ter bescherming van de kindjes mag en ga ik deze niet op social media plaatsen.

Tot de volgende keer!!

  • 29 Januari 2017 - 16:42

    Herman Holtmaat:

    Inderdaad Linda,
    deze ervaringen maken je rijk. Daar kan geen geld tegenop.
    Geniet ervan en zet hem op!!!
    Herman

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Actief sinds 11 Jan. 2017
Verslag gelezen: 508
Totaal aantal bezoekers 7801

Voorgaande reizen:

07 Januari 2017 - 07 Mei 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: